Květnový pochod - propozice

Jarní putování krajem Karla Václava Raise

Peckovští turisté zapojení v KČT odbor Pecka již desítky let pravidelně pořádají jarní turistický pochod z Pecky na horu Zvičinu. Nese název KVĚTNOVÝ POCHOD. Koná se pravidelně dne 8. května.

Prezence účastníků a start je v přízemí budovy Úřadu městyse Pecka v Pecce v době od 7:00 do 10:00 hodin. Zaregistrovaní účastníci obdrží na cestu Propozice pochodu, Pamětní list a sladkost. Trasy pochodů jsou tři A, B, C a vedou po turisticky značených cestách a vlastním značení barevnými (červenými) fábory. Jsou v délkách: A = 8 km, B = 15 km, C = 30 km. Každý si tedy bude moci vybrat dle své chuti a kondice. Cílem je náměstí Kryštofa Haranta v Pecce. Na Zvičině bude možnost občerstvení v Raisově chatě. Propozice a plánek tras pochodů je možné vyhledat na www.městys-pecka.cz pod Volný čas, Spolky & sdružení, KČT odbor Pecka.

V 10:30 hodin vyjíždí z náměstí v Pecce autobus pro ty účastníky pochodu, kteří na Zvičinu nepůjdou pěšky, nebo budou chtít přistoupit na trase. Pojede po silnici z Pecky, zajede do Bukoviny u Pecky, bude pokračovat na Vřesník, Tetín, Vidoň, před Miletínem uhne vlevo na Miletínské Lázně a dále přes Chroustov na Zvičinu.

Odjezd ze Zvičiny do Pecky je plánován na 13:30 hodin. Autobus pojede přes Horní Brusnici a zajede do Bukoviny u Pecky. Je možné s ním jet do Nové Paky.

Autobus je pro účastníky pochodu zdarma.

K účasti jsou zváni všichni příznivci pěší turistiky. Zbývá, jen si přát příznivé počasí.

Zdrávi došli!

Plánek pochodu

Trasa autobusu

Autobus pro účastníky, kteří nepůjdou až na Zvičinu pěšky, nebo přistoupí na trase, vyjíždí z náměstí Kryštofa Haranta v Pecce v 10:30 hodin. Pojede po silnici - Pecka, Bukovina u P. Vřesník, Tetín, Vidoň, před Miletínem vlevo na Chroustov, Zvičina.

Odjezd ze Zvičiny do Pecky přes Horní Brusnici, Bukovinu u P. je plánován na 13:30 hodin.

Autobusem je možné jet až do Nové Paky. Pro účastníky pochodu je autobus zdarma.

Propozice

45. ročník Květnového pochodu z Pecky na Zvičinu se koná ve středu 8. května 2024. Start je od 7:00 do 10:00 hodin od Úřadu městyse Pecka.

Popis tras jednotlivých pochodů:

Trasa A – 8 km

Vychází se z náměstí Kryštofa Haranta v Pecce podle vlastního značení červenými stuhami, kolem hradu Pecka a poté se naváže na stávající žlutě značenou turistickou cestu z Pecky přes Horní Javoří a Arnoštov do Bukoviny u Pecky. U hřbitova je stanoviště K 1. Odtud pokračovat po modré tur. značce přes Krkonošskou vyhlídku a les Odnož do Pecky.

Trasa B – 15 km

Shodná s trasou A až ke hřbitovu před Bukovinou u Pecky. Odtud, od stanoviště K 1 pokračovat po značení červenými stuhami přes Bukovinu u P. do Vřesníku. Na stanovišti K 2 odbočit vlevo a pokračovat dle značení červenými a zelenými stuhami po okraji vsi a dále podél vrchu Valy (bylo zde původně keltské, posléze slovanské hradiště) polní cestou na silnici a po ní na náves do Kalu. Dále jít po červeném turistic. značení do Pecky.

Trasa C – 30 km

Shodná s trasou B až na kontrolní stanoviště K 2 na okraji Vřesníku. Odtud pokračovat dále po silnici, po značení červenými stuhami, odbočit do vsi a poté lesem do Vidoně, a pokračovat po značení červenými stuhami k silnici do Podhájí, dále lesem na silnici do Chroustova, jít vsí, u transformátoru odbočit vpravo na polní cestu, značení červenými stuhami a poté se napojit na zeleně značenou turistickou cestu vedoucí z Úhlejova přes Růžovku na vrchol Zvičiny. Na silnici pod vrcholem odbočit vpravo a jít po značení červenými stuhami. V Raisově chatě je možnost občerstvení. Ze Zvičiny pokračuje trasa C po červeném turistickém značení přes Vyšehrad a Kal do Pecky.

Památníky na trase:

• Pecka: Symbolický památník před Úřadem městyse Pecka připomínající 30 obětí fašizmu z Peckovska v letech 1939-1945. U zdi kostela sv. Bartoloměje je památník Josefa Štemberky, peckovského rodáka, faráře, zastřeleného 10. 6. 1942 v Lidicích. Pamětní deska Antonínu Kráčmarovi na stěně požární zbrojnice. Památník padlým v 1. Světové válce na palouku pod hradem Pecka.
  • Horní Javoří: Památník Antonína Kráčmara, sokolského a hasičského funkcionáře, který zahynul v Terezíně v květnu 1945.
  • Bukovina u Pecky: Na hřbitově hrob Emila Plecháče, který padl jako partyzán 6. 5. 1945.
  • Vřesník: Památník na návsi. Antonín Pospíšil, řídící učitel, padl jako partyzán 6. 5. 1945. Bedřich Groh, obchodní cestující, divadelní ochotník, popraven za heydrichiády. Josef Nálevka, rolník, vězněný za ilegální činnost. Zemřel v Terezíně na skvrnitý tyfus. Památník padlým v 1. Světové válce.
  • Les u Chroustova: Pomníček u silnice, kde padli partyzáni E. Plecháč a A. Pospíšil.

KČT

— VAŠE DOBRÁ ZNAČKA —

Historie turistického značení sahá do roku 1889, kdy byly vyznačeny první trasy ze Štěchovic na Svatojánské proudy a do lesů v okolí Karlštejna a Svatého Jana pod Skalou. "První trasa byla vyznačena červenou. Značky byly ve srovnání s dnešními značkami neobyčejně velkého formátu s prostředním pestrým pásem 10 cm širokým a s krajními bílými pásy šířky 4 cm,"